Opzet en resultaat

De training bestaat uit

  • een individuele intake inclusief vragenlijsten
  • een 72-uurs (of 96-uurs-) HRV-meting
  • 8 bijeenkomsten van ca 3 uur (om de week)
  • tussendoor en op het eind een individueel gesprek van maximaal anderhalf uur
  • een biofeedback-apparaatje om thuis te oefenen. Om deze te kunnen gebruiken moet de deelnemer zelf een app op telefoon zetten. Deze kost ca € 7,99. 
  • map met informatie, uitleg en opdrachten

Al met al zal een stressreductie-trainingstraject van begin tot eind (van intakegesprek, HRV-meting, tot en met eindgesprek) zo'n 5 maanden in beslag nemen. Deze training is bedoeld voor de mensen die wel stressklachten hebben maar nog niet "omgevallen" zijn. Gedurende de trainingsduur zul je dagelijks oefeningen doen en een logboekje bijhouden. Reken op 1 uur investering per dag.  Jouw opleidingsniveau is van minder belang dan jouw reflectief vermogen, je moet dus goed naar jezelf kunnen kijken. 

Wat levert de stressreductietraining jou op? 

  • meer energie
  • meer rust in het hoofd
  • beter slapen
  • meer genieten
  • je wordt assertiever, zegt vaker nee als het echt niet kan, kortom je zorgt beter voor jezelf
  • meer zelfvertrouwen